سفر به ماه

نویسنده: ژول ورن
1
اپیزودهای این قصه
سفر به ماه قسمت اول
سفر به ماه قسمت دوم
سفر به ماه قسمت سوم
خلاصه:

اسلحه دیگر مشتری ندارد، دانشمندان اسلحه­‌سازی در باشگاه اسلحه دور هم جمع شده‌اند تا راهی بیابند؛ یکی از اعضای باشگاه طرحی برای شلیک گلوله‌­ای تو خالی به ماه ارائه می­‌دهد، گلوله‌ای با چند مسافر!

«سفر به ماه» یا «از زمین تا ماه» اولین اثر داستانی در تاریخ ادبیات جهان است که به سوژه‌ سفر و اکتشافات فضایی پرداخته است. «ژول ورن» در این رمان براساس مشاهدات هوشمندانه و قوه تخیل خود پیش‌بینی‌های نسبتاً دقیقی از آینده تحقیقات فضایی بشر ارائه می‌دهد. او درست مثل یک دانشمند کارکشته، در داستان خود، حساب همه‌چیز را می‌کند، از جنس توپی که قرار است به سمت ماه فرستاده شود و بهترین گزینه‌ موجود برای تأمین سوخت آن گرفته تا نحوه‌ تدارک و بسته‌بندی آذوقه‌ سرنشینان.

اولین انسان، «نیل آرامسترانگ»، حدود صد سال بعد از نوشته‌شدن این داستان، به کره‌ ماه قدم گذاشت. از آن زمان که انسان ماه را به‌عنوان کره‌ای دیگر شناخت، آرزوی پرواز خود را با آرزوی دست‌یابی به تنها قمر زمین عجین ساخت، اما سال‌های بسیاری نیاز بود. حتی از زمانی که ژول ورن در داستان خود انسان را به ماه رساند نیز مدت‌ها گذشت تا سرانجام این رویای انسان به حقیقت پیوست.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 votes, average: 1,00 out of 5)
Loading... چقدر این کتاب رو دوست داشتید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *