کشتی سپیده پیما

نویسنده: سی. اس. لوئیس
اپیزودهای این قصه
کشتی سپیده پیما
خلاصه:

«کشتی سپیده‌پیما» یک رمان تخیلی و افسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان است. این داستان سومین کتاب از سری رمان‌های هفت‌گانه‌ «نارنیا» است که «سی.اس.لوئیس» در سال ۱۹۵۲ نوشت. این تنها کتاب از مجموعه‌ نارنیا است که شرور اصلی ندارد.

ماجراهای نارنیا از هفت کتاب مستقل پدید آمده است و خواننده می‌تواند آن­ها را به دنبال هم، یا جدا از هم، بخواند و از حوادث درهم‌تنیده و تخیل‌برانگیز آنها لذت ببرد.

در داستان کشتی سپیده‌پیما، «ادموند»، «لوسی» و «اوستاس» به سرزمین نارنیا کشیده می‌شوند و با «کاسپین» که برای یافتن یاران قدیمی پدرش عازم سفری دریایی شده است، همراه می‌شوند. در اولین جزیره از جزیره‌های شرقی، یکی از دوستان قدیمی پدر کاسپین، یکی از لردها را پیدا می‌کند و کاسپین با کمک او حاکم نالایق جزیره را عزل و لرد را جانشین او می‌کند.
آن­ها سفرشان را پی می‌گیرند و دچار طوفانی سخت می‌شوند. اما سرانجام خودشان را به جزیره‌ بعدی می‌رسانند. در آنجا اوستاس از جمع جدا و در جزیره گم می‌شود و به کام یک اژدها می‌رسد. او بعد از ماجرایی، خودش هم تبدیل به اژدها می‌شود و نزد دیگران برمی‌گردد و به‌نحوی به آن­ها می‌فهماند که چه کسی است.

در مدتی که اژدها باقی می‌ماند، رفتارش آشکارا از قبل بهتر می‌شود تا این­که «اصلان»، شیر بزرگ، او را به شکل اولش بازمی‌گرداند…

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (No Ratings Yet)
Loading... چقدر این کتاب رو دوست داشتید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *