یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ

2
اپیزودهای این قصه
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت اول
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت دوم
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت سوم
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت چهارم
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت پنجم
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت ششم
یک روز از زندگی ایوان دنیسویچ قسمت هفتم
خلاصه:

« یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ» نوشته «الکساندر سولژنیتسین» درباره اردوگاه‌های کار اجباری در دهه پنجاه میلادی در شوروی سابق و شرایط زندانیان آنجا است.

شاید اگر شما هم کمی به تاریخ علاقه‌مند باشید، درباره تاریخ شوروی و اردوگاه‌های مختلفش شنیده‌اید. اما شاید حقیقت بسیار متفاوت با چیزی باشد که در یک فیلم دیده‌اید.

الکساندر سولژنیتسین در این کتاب، به سراغ یک روز از زندگی یک محکوم در یکی از اردوگاه‌های کار اجباری «گولاگ» رفته است و تجربه جذابی را برای مخاطبانش رقم زده است. داستانی که او نوشته است درباره زندانی به نام ایوان دنیسوویچ است که بی‌گناه است اما به ده سال حبس در اردوگاه کار اجباری محکوم می‌شود. او که به حکم جاسوسی آنجاست، بارها با خودش فکر می‌کند، اگر گناهکار بود، اینقدر ناراحت نمی‌شد که در این وضع آنجا است.

یک روز از زندگی ایوان دنیسوویچ داستانی جذاب از زندگی این مرد است. در جایی که شرایط زندگی به شدت سخت است. سایه مرگ را می‌توان بر بالای سر خود و در تمام مدت احساس کرد و روابط انسان‌ها با یک­دیگر، شکل و قیافه دیگری به خود می‌گیرد. تلاش­شان برای زنده ماندن، دیدنی است. و سولژنیتسین به خوبی نشان داده است که یک حکومت توتالیتر و دستگاه سانسور و سرکوبش چگونه کار می‌کند.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (1 votes, average: 2,00 out of 5)
Loading... چقدر این کتاب رو دوست داشتید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *