بدو بیروت، بدو

نویسنده: محمد طلوعی
4.74
اپیزودهای این قصه
بدو بیروت، بدو قسمت اول
خلاصه:

«بدو بیروت، بدو» داستان کوتاهی است از کتاب «هفت گنبد» نوشته «محمد طلوعی». این کتاب شامل هفت داستان نیمه‌بلند است و به روایت زندگی آدم‌هایی که سفر کرده‌اند، می‌پردازد. آدم‌هایی که ابتدا به قصد اکتشاف فضا و مکانی جدید، بار سفر بسته و راهی شده‌اند؛ اما در نهایت در این مسیر به سلوک می‌رسند.

هفت گنبد به ادعای نویسنده تلاشی برای بازسازی هفت پیکر نظامی در عصر جدید است. نگارش آن پنج‌سال به طول انجامیده و نویسنده برای نوشتن درباره‌ هر کشور، ابتدا به آنجا سفر کرده است!

راویان این داستان‌ها افرادی هستند که هرکدام به‌دلایل گوناگون به یکی از کشورهای سوریه،‌ ارمنستان،‌ لبنان،‌ عراق، گرجستان،‌ افغانستان و عمان سفر می‌کنند. کتاب هفت گنبد داستان مشترک آدم‌هایی را روایت می‌کند که از یک مبدا مشترک سفر خود را آغاز کرده‌اند و در انتها، روزی سرنوشت­‌شان به یک­دیگر متصل می‌شود. هر داستان از کتاب هفت گنبد، درست مثل هفت‌پیکر نظامی از دو بخش تشکیل شده و به طور همزمان به تاریخچه‌ هر سرزمین پرداخته و از عشق نیز سخن می‌گوید.

«بدو بیروت بدو» داستان مردی را روایت می‌کند که عاشق دختری به نام آناهید شده و مدام در ترس این­‌که آناهید ترکش کند، دست‌وپا می‌زند.

1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره (53 votes, average: 4,74 out of 5)
Loading... چقدر این کتاب رو دوست داشتید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *